5 topper i Larvik (03.10.2015)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Hoven p-plass (50m) 03.10.2015
Mørjeklovås p-lomme (84m) 03.10.2015
Utsikt Hallevann (160m) 03.10.2015

tidlig opp på i dag for og få kosa meg på tur :)

tur 1: Heiaåsene, ettersom jernbaneverket bygger så var den ruta jeg hadde lagt opp til og gå stengt.. derfor kjørte jeg inn grusveien før og kjørte til høyre i første kryss, stoppet ved en traktorvei som jeg fulgte et lite stykke innover, gikk på gps og peilet meg inn midt på siden av toppen, bratt topp men gikk greit med litt strev og komme opp.

Lettgått og flott terreng
Utsikt mot Hoven fra toppen
Toppen
Utsikt mot E-18 og bygging av ny jernbane

tur 2: Kjørte inn til bommen og syklet til stien som gikk forbi middagsåsen. prøvde først og gå opp fra sia, men da jeg kom opp på det jeg trodde var topp platået sperret en ganske dyp kløft min videre ferd... måtte bare gå ned igjen.... prøvde så opp på nordsiden, det gikk greit :) fant spor av sti også.

Utsikt fra middagsåsen
Bålplass rett ved toppen av middagsåsen

tur 3: Hoven. parkerte langs gamle e18 og gikk innover, fulgte traktorvei\sti rundt på baksiden og tok letteste vei opp :) kafferast på toppen før det bar ned igjen

tur 4: Buktås, gikk videre innover og inn ved en parkeringsplass hvor jeg gikk inn i skogen og opp til en sti.. så meg ut en plass som så grei og ta oppover og kom rett på ei fin renne som gikk helt til topps, var ei veltet furu som jeg måtte krabbe når jeg nærmet meg toppen :) ikke den fineste toppen i dag men helt grei :)

Buktås, gikk opp omtrent der båtene ligger :)
Toppen av Buktås
Renna jeg fulgte opp og ned, måtte krabbe under treet

tur 5: kjørte innover grusvei mot mørkjelovås, pratet med en som hadde hytte der når jeg kom innover han forklarte hvor det var best og parkere bilen og gå oppover :) kom inn i ei fin renne med sti oppover mot topp partiet, gikk så nordover mot toppen :) dagens beste utsikt og en topp jeg helt klart skal tilbake til. noen hadde bygd en gapahuk rett ved toppen også :)

parkering av bil, gikk rett opp fra bilen, fin renne og sti oppover mot toppen
tripod på toppen
litt av utsikten
litt av utsikten, man ser det som er igjen av Vardåsen omtrent midt på bildet.