Vått og kaldt i Storlidalen (19.09.2015)

Written by oddsve (Odd Morten Sveås)

Ascents Nonshøa (1,529m) 19.09.2015

I helga ble vi invitert på tur av Trude og Rune. De hadde besøk av Geir Ove og Camilla og sammen skulle vi klatre opp på Nonshøa i Storlidalen.

Værmeldinga var ikke av den beste. Det var meldt jevnt regn hele dagen, og i dag hadde meteorologene slett ikke gjort bort seg.

Vi hentet resten av turfølget på Hytta til Trude og Rune før vi kjørte inn og parkerte på Storli. Derfra sti og myr oppover mot Gråhaugen. Blaut myr, for å presisere.

Regnfullt med Ångardsvatnet i bakgrunnen

Etter en KORT rast i Grugguskaret startet toppstøtet. På veien oppover begynte regnet å gå over til kraftig snøfall. Som nok gjorde turen litt mer utfordrende. Da vi ankom toppen hadde det kommet et betydelig snølag.

Toppvarden i vinterskrud
Ett til, denne gangen er Trude  med.
Ett til, denne gangen er Trude med.

Turen ned ble noe anspent for å holde seg på beina. Nedom skaret lå ikke snøen lenger, så nå ventet bare noen søkkvåte myrer, og bekkekryssinger med stor vannføring.

Sjelden har vel dusjen på hytta føltes bedre!