Midtre Sølen - Rendalen, 191/404 (19.09.2015)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Midtre Sølen (1,755m) 19.09.2015
Visits of other PBEs Gravåsen parkering (790m) 19.09.2015

Vi startet som så mange andre ved parkeringa ved Gravåsen, bomvei fra Grønndalen 50 kr. Det var mange biler på parkeringsplassen så tydeligvis en populær topp. Vi fulgte den rødmerkede stien fra parkeringsplassen. Det er flere mulige stier til toppen men vi valgte å gå den som går oppover småhøgdene og ned mot Skardstjønna der stien som går litt lavere i terrenget kommer opp. Deretter var det bare å følge den godt merka ruta helt til topps. Fin sti og lite steinur før Skardstjønna, men etter Skardstjønna var det bare steinur og grus resten av veien og mye stigning, ikke favorittunderlaget for hundene men vi kom oss greit opp. Kjempefin utsikt fra toppen. Vi brukte tre timer til toppen inkludert en liten lunsjpause. Vi gikk samme vei tilbake og brukte totalt 5 timer og 50 minutt.
Rune, Shogun og Teis var med:)