131 Nord-Fron: Flott tur i lettgått terreng og snill ur (18.09.2015)  5

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Kommunegrense Ø.Slidre/Vågå (1,173m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Heimdalshøe (1,842m) 18.09.2015

På vei til Leirvassbu kjørte jeg ikke forbi en ubesteget kommunetopp. På Valdresflya et stykke nord for vandrerhjemmet parkerte jeg sammen med to andre biler. Det var nøyaktig der hvor Øystre Slidre og Vågå møtes. Min topp var høyest i Nord-Fron for å gjøre forvirringen total. Oppover slak motbakke på sti av ymse kvalitet. Krysset elva sør for Brurskardtjønne og fortsatte i mer slak stigning. På 1500 moh rundet jeg fortoppen i syd som flere andre og her var noe ur. Denne var av det snille slaget. Nærmere toppen noe mose innimellom som kunne anvendes. Siste stykket noe brattere men veldig fint å gå. Blåste på toppen så returnerte raskt. Nedenfor ura var det mulig å holde høy marsjfart. Vel nede hadde jeg 126 km til Leirvassbu og gledet meg til å treffe mine Peakbookvenner.