Tverrfjellet - Trysil, 190/404 (18.09.2015)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Tverrfjellet i Trysil (1,209m) 18.09.2015 00:14
Visits of other PBEs Tverrfjellsetra (sør) p-lomme (825m) 18.09.2015 00:14

Vi kom sørfra og kjørte langs Engeren. I nordenden av Engeren tok vi ved skilt mot Vestre Heggeriset og fulgte grusveien langs Engeren sørover. Dette er en bomvei, koster 50 kroner. Fulgte veien opp til Tverrfjellsetra der vi parkerte ett par hundre meter fra husene, her er det en liten parkeringsplass og skilt mot Tverrfjellet, 3,2 km. Merket sti helt til topps, og brukte 45 min opp. Kjempefin utsikt fra toppen. Klokka begynte å bli mange å for å komme ned til bilen mens det ennå var mulig å se, så fulgte vi ikke stien, men gikk rett ned fra toppen til vi traff på stien litt nedom toppen og fulgte stien tilbake. Vær oppmerksom på at det er ett stiskille som vi ikke la merke til da vi gikk oppover, men holdt på å gå feil i på vei ned. Det står ingen skilt i stiskille, men følg høyre sti for å komme tilbake til parkeringsplassen. Vi rakk ned til bilen før det ble så mørkt at hodelyktene måtte frem. Brukte totalt 1 time og 20 minutt med kjapp gange og kort pause på toppen.
Rune, Shogun og Teis var med.