Høgfjellet (Siste topp i Selbu) (17.09.2015)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Hoemskjølen (469m)
Ascents Høgfjellet (847m) 17.09.2015
Veiviser ved Småtjønnin
Småtjønnin
Toppvarden på Høgfjellet

Ja, da var turen kommet for å ta den siste toppen i Selbu. 26 topper totalt. Når man har fullført en kommune burde det vært mulig å kjøpe et krus med påskriften "Peakbook.org., Selbu kommune, Bilde av kommunevåpenet, og 26 Topper. Enkelte kommuner godtar ikke bruk av kommunevåpen, men dette ble omgått av et idrettslag i Vefsn.. Vefsn har en hane til kommunevåpen, og denne ble speilvendt for bruk til premie.

Jeg kjørte av fra Fv 705 etter skilt til Sterneset/Hersjøen. Dette er en bomvei med kr 50 i bompenger. Kjørte til enden av vegen til Hoemskjølen. Herfra går det en merket sti til Schulzhytta . Jeg gikk opp til Mølnhusvollen, og gikk en umerket sti til venstre over myra. Denne kommer inn på stien til Schulzhytta. Fulgte T-stien videre til Hundtjenna. Etter dette forlot jeg stien, og gikk til brua over Krossåa. Gikk opp til Krokåstjønna. Her er det vintermerket sti. Fortsatte til Småtjennin og videre krysset jeg Schulzstien og gikk opp til varden på Høgfjellet. Trigpunkt på toppen. Samme vei tilbake.

Du må nok på Selbu-reis igje

Written by Snilen 13.06.2018 21:05

Ny Pf100-topp i Selbu er oppdaget (Røsset-åsen) Nerdetopp for spesielt interesserte.

Sv: Du må nok på Selbu-reis

Written by TERJES 14.06.2018 02:05

Tusen takk for opplysningen.

Det blir artig å besøke trivelige Selbu igjen.

Eller...

Written by otto 18.09.2015 18:41

Et ordfører-kjede hvor alle medaljene henger på rekke og rad med hver fullførte kommune.. Se for deg dette på et Peakbook treff... Hjelpe meg..

Sv: Eller...

Written by TERJES 19.09.2015 01:31

Medaljer tar jo mindre plass enn krus, så dette kan også være interessant. Men det tar jo litt tid å oppfylle kravet til premie. Skal du ha en premie for hver av de 25 kommunene i Sør-Trøndelag på 100m pf lista må du faktisk bestige 688 topper. Men intet er umulig. God helg!

God ide Terje

Written by Snilen 18.09.2015 16:09

Men jeg er redd at skapene mine fort ble litt fulle av Hortens-krus....

Sv: God ide Terje

Written by TERJES 19.09.2015 01:39

Det vil vel kanskje greie seg med et krus fra hver kommune, men jeg vet jo at du er godt i gang med samlingen. Jeg ble litt nervøs i vår da du spanderte te, og jeg oppdaget at det var selveste Araratkruset som var satt fram. Men Vestfold`s 14 kommuner er litt lettere enn Sør-Trøndelag. 67 topper på 100m pf lista i Vestfold. God Tur.