Skjervungfjellet (13.09.2015)

Written by repelo (Per Ole Nygaard) GSM

Start point Spåtind høyfjellshotell (875m)
Endpoint Spåtind høyfjellshotell (875m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Skjervungfjellet (1,098m) 13.09.2015

Tur sammen med Hans Thorvald. Etter en sen frokost med mye lørdagsquiz fra Dagbladet, bestemte Hansi og jeg oss for å gå på Skjervungsfjellet. Hansi hadde ikke vært der, og jeg hadde ikke vært der siden 1975. Før Oppsjøhøgda begynte vi å tenke på at det kanskje var bomavgift ned til Spåtind Høyfjellshotell, Hansi hadde ikke penger, og jeg fant ikke pungen min, selv om jeg var nesten sikker på at jeg hadde den med. Heldigvis var veien ikke avgiftsbelagt. Parkerte ved hotellet, eller rettere Spåtind tennis. Fant med en gang et råk som vi fulgte oppover skogen, til å begynne med flere poster med spørsmål av forskjellig vanskelighetsgrad. Flott råk som vi fulgte helt til topps. Ingen utsikt i tåka, og en kald vind på toppen. Samme vei ned igjen til utgangspunktet, etter en knapp time på tur. Bestemte oss der og da for å kjøre videre og gå på Svartkampen.