Treningstur til Rishøgda og Vettakollen (13.09.2015)

Written by Dag1 GSM

Start point P-plassen, Sognsvann (184m)
Endpoint P-plassen, Sognsvann (184m)
Characteristic Jogging
Ascents Rishøgda (411m) 13.09.2015
Vettakollen (419m) 13.09.2015
Visits of other PBEs Vettakollen utsikt (378m) 13.09.2015

Enkelte påstår at Vettakollen har den beste utsikten i Oslo, og for å finne ut av det tenkte vi (Britt og jeg) å løpe en liten runde for å få med oss Rishøgda, Vettakollen og utsiktspunktet nedenfor Vettakollen. Vi parkerte på p-plassen på Sognsvann, og løp veien/stien oppover langs Pinabekken, over det anonyme toppunktet på Rishøgda og videre langs Fuglemyra, over Vettakollen og ned til utsiktspunktet. Til tross for at utsiktspunktet bare er 378 moh er det faktisk ganske god utsikt, både mot vest, sør og øst. Det var litt disig, men utsikten mot Oslofjorden er flott, og vi så både i retning Bunnefjorden og mot Oslofjorden. Vettakollen utsikt har utvilsomt en av de bedre utsiktene i Oslo, men etter en god pause løsrev vi oss og løp stien forbi Båntjern og tilbake til utgangspunktet.