Grøntua og Svartaberget (09.09.2015)

Written by samasplund (Sam Asplund) GSM

Ascents Grøntua (181m) 09.09.2015
Svartaberget (194m) 09.09.2015

Plukket to minitopper på Bergen pf100. Skal bli spannend å se hvis jeg rekker klart lista för slutten av året. Tror absolutt det.

Gröntua var en ekstrem skuffelse. Kjörte til Olsvik kirke og gikk opp. Var på toppen etter max fem minutter og ikke mangen höydemeter. Fortsatte videre over toppen og prövde meg på å gå runt fjellet på östsiden, men det var ikke noen veldig bra stier der. Gikk på noen halvbrukt hjortesti. Eneste oppsiden var at jeg fant noen bringebär som fortsatt var i god stand. Namnam.

Da var Svartaberget bedre. Kjörte ikke helt idealt opp til Ravnestölen når jeg kom fra Loddefjord. Svingte av direkte ved Björndalstjörna og kom opp en ekstremt trang og bratt vei (Nordre Ravnedalen). Burde kjört opp for bakken og tatt venstre ved Söndre Ravnedalen.

Parkerte högst opp ved Ravnestölen og fortsatte runt borettslaget til jeg kom til det siste garasjen. Der bak fanns en sti opp Svartaberget og dette var en desto kjekkere tur. Bratt opp, fikk opp pulsen litt og hadde en flott utsikt vestover fra toppen. Helt greit tur.