En tur og to topper. (23.06.2007)

Written by innerdal (Inger Lise Innerdal)

Ascents Fuglstadfjellet (873m) 23.06.2007
Nonsfjellet (927m) 23.06.2007

En tur to topper..
(Skrevet av Inger Lise 23.06.2007)

Nonsfjellet Høylandet Nord-Trøndelag

Kom rv. 17 sørfra og tok av mot Terråk. Fulgte skilting til Åbygda. Kjørte til siste gård og snakket med bonden. Fortsatte på grusvei 300 m forbi et fjøs. Parkerte på et jorde på høyre side. Gikk langs en gjenngrodd traktorvei til der stien starter oppe på et svaberg. Fulgte stien inn til Fuglestadvannet. Tok til venstre før vannet og over elva. Videre litt opp og ned . Et større skar må passeres før fjellet starter. Kom rett på varden. Tid hit 2t 30 min. Fant et tre skilt i varden med 1976 på. Kunne skimte varden på Nonsfjellet. Satte kompass kurs dit og gikk i ganske rett linje over mye snø. Varmt og vindstille da vi ankom den store gamle varden. Tid 1t 45 min mellom toppene. God utsikt til alle kanter. Retur samme vei til Fuglestadfjellet. Herfra gikk vi nesten i rett linje ned mot bilen. Anbefaler å følge ruta en tar opp...