Mulstadhaugen (NÆRØY) (29.08.2015)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point MESTA KOLVEREID (38m)
Ascents Mulstadhaugen (138m) 29.08.2015

Kjørte til Norges minste by Kolvereid. Etter hovedveien langs Mulstadvatnet er det få parkeringsmuligheter så jeg parkerte ved Mesta. Gikk etter hovedveien, og passerte naturreservater Kanalen. Dette er et stort våtmarksområde, og kanalen går under hovedveien. Like etter kanalen gikk jeg til høyre etter en traktorveg. Passerte et gammelt hus som naturen holder på å ta tilbake. Fulgte traktorveien til en åkerkant, og fortsatte på ryggen mot Mulstadhaugen. Fin utsikt mot Sør-salten på tur opp. Det er registrert en Peakbookbestigning før på denne toppen. Nærøy kommune har hele 94 fjelltopper med pf. 100. På toppen er det et trigpunkt. Returen gikk direkte ned mot hovedveien. Jeg måtte passere to strømgjerder på tur ned, og jeg sjekket, og det var påsatt strøm. Veldig vakkert langs Mulstadvatnet på returen.

Parkeringsanvisning ved Mesta Kolvereid
Gammelt hus som holder på å gro igjen