Tredje siste Valdresturen (29.08.2015)

Written by linntherese GSM

Ascents Langedalstinden (2,204m) 30.08.2015 09:30
Søre Svartdalspiggen (2,065m) 30.08.2015 10:30
Midtre Svartdalspiggen (2,065m) 30.08.2015 11:00
Visits of other PBEs Gjendebu (990m) 29.08.2015
Svartdalsbrearute 30.08.2015
Fin regnbue over Gjendetunga.

Tredje siste Valdresturen

Jeg hadde håpet at noen ville bli med meg på denne turen, men det var ingen som kunne, eller kanskje de syntes det var for slitsomt eller noe sånn. Men mamma og pappa ville i alle fall bli med. Så da pakket vi og reiste vi selv om været bare var litt sånn ikke altfor bra.

Det var første turen etter at jeg var på sykehuset med hofta mi også, så jeg var litt spent på åssen det skulle gå.

På Langedalstinden. Den tredje siste.

Telt og regn og grått

Vi kjørte Gjendebåt til Gjendesheim og så gikk vi opp noen bakker til Svartdalen. Det blåste og regnet litt, men plutselig fant vi en fin teltplass mens det ikke regnet og så skyndte vi oss å slå opp teltet. Etterpå koste vi oss inn mens det regnet masse på utsiden.

Opp til den toppen bak der skal vi.

Tidlig opp og nysnø

Vi stod opp ganske tidlig, før det ble ordentlig lyst og så spiste vi frokost og pakket. Ute var det regnbue og veldig fint. Så gikk vi innover dalen og opp en bre som visst het Svartdalsbreen. Været var sånn blandavær. Noen ganger så vi topper og andre ganger ikke. Men når vi kom høyt, kom det masse tåke. Vi møtte også nysnø og det var gøy. På Langedalstinden så vi ingenting.
På grunn av været og snøen og glatte steiner gikk vi litt kortere enn pappa hadde tenkt. Vi gikk alle sammen på Søre Svartdalspiggtoppen og så gikk pappa og jeg på en til som het Midtre. Her ble det litt finere vær også.
Ned igjen gikk det kjempelett på snøen også fikk vi vafler av Lars Åge på Gjendebu. Han var kjempesnill!

To turer igjen. Juhuu!

På Midtre
Litt sånn morsom egg

GPS fra teltet søndag morgen

Start date 30.08.2015 06:03
End date 30.08.2015 15:52

Takk for en fin tur

Written by Julia 31.08.2015 10:47

min skatt! Du er alltid i godt humør, selv om det regner. Se, mamma, så fint det er på tur! sa du til meg under oppstigningene til Svartdalen da du snudde deg og så oppover Storådalen, selv om nesten alt var i tåke. Når man er på tur med en sånn solstråle, da blir selv den våteste turen bare fin! Og så fikk vi jo sol på ordentlig faktisk på søndag også.

Gratulerer

Written by Atomsilda 30.08.2015 22:09

Gratulerer igjen med nye topper. En litt hustrig tur ser det ut til, men du har smilet alltid på lur. :) Håper jeg kan bli med på en tur med deg og pappaen din snart!