Dyrtjørnhøi og Grinningsdalshøe (29.08.2015)

Written by Movegen22 GSM

Start point Dyrtjønnsbekken
Endpoint Samme
Ascents Dyrtjørnhøe (1,687m) 29.08.2015
Griningsdalshøe (1,568m) 29.08.2015
Griningsdalshøe Nordvesttoppen (1,561m) 29.08.2015
Stuttgongkampen (1,422m) 29.08.2015

Værmeldinga styrer, og styrte oss i dag til Grinningsdalen. Målet var i utgangspunktet Grinningsdalshøe. Vi kom sent avgårde, og hadde ikke ambisiøse mål....

Kjørte nesten til enden av vegen (et langt stykke bak noen geiter som ikke hadde lyst å dele vegen...). Fant ei fin lomme hvor vi parkerte. Gikk rett opp mot ryggen. Ganske bratt, og kroppen varsla om at den hadde vært på Snøhetta dagen før. Gikk ryggen så og si hele vegen. Fortsatte bortover mot Stuttgongkampen (fikk med oss denne også) før vi satte kursen bratt (!!) mot Tjørnosdalen. Planen var egentlig å følge denne, men da vi kom ned virket det ikke spesielt langt opp på Dyrtjørnshøi

Vi diskuterte litt fram og tilbake, men fant ut at vi hadde litt mer krutt igjen og at det var bare to km i luftlinje til topps. Det var brattere enn det såg ut til, og med forholdsvis raskt tempo hadde Sekretæren mjølkesyre fra tærne og opp da hun kom på toppen. Brukte bare en liten halvtime da...

Vi gikk på skrå nedover igjen, i greit og lettgått terreng (som det forøvrig var hele turen). To nye topper på Vågå 100pf, og en fin tur!