Trollsteinhøe og Gråhøe med camp i Trollsteinkolven (21.08.2015)

Written by hpkrist (Hans-Petter Kristiansen)

Ascents Gråhøe (2,154m) 21.08.2015
Austre Trollsteinhøe (2,095m) 21.08.2015
Store Trollsteinhøe (2,201m) 21.08.2015
Søre Trollsteinhøe (2,161m) 21.08.2015
Søndre Trollsteinhøe

Tur med Hans-Olav, Per, Lars og Morten D. Kjørte fra Beitostølen til Glitterheimparkeringen fredag morgen. Teltleir i østenden av Trollsteinkolven ved 2 små vann. Kunne nok gått litt lengre inn.
Etter å ha satt opp leir og spist lunsj gikk vi en flott tur over Austre, Store og Søndre Trollsteinshøe og Gråhøe. Videre ned i Svartholsglupen og tilbake til teltplassen. Ca 5 timer.
fantastisk vær, shorts og t-shirt. Litt flatt terreng.

Kom tilbake til teltene og oppdaget at en ravn hadde forskynt seg med 500 gr karbonadedeig, et brød, 2 pakker skivet Jarlsberg, en blåmuggost, en pakke smør og 1/4 l fløte. Alt lå i 2 poser gjemt i skyggen under en stein. Vi ble en erfaring rikere og ravnen sikret seg et bra matlager utover høsten.