Makalausfjellet (22.08.2015)

Ascents Bufarshalle på Makalausfjellet (1,091m) 22.08.2015
Makalausfjellet (1,099m) 22.08.2015
Visits of other PBEs Eidvasstølan p-lomme (875m) 22.08.2015

marius (Marius Lyseng)Herman (Herman Lyseng)Så ble det tid til en liten tur selv om det meste av helgen ble tilbrakt på fotballbanen i Slidre.
Etter at gutter 12 hadde spilt sine 4 kamper, var vi raskt hjemme igjen. Kl var ikke mer enn 12:30 og mor øynet en sjanse til å få enda en valdrestopp i samlingen. Hadde allerede sett ut Makalausfjellet og forberedt familien så det var en ganske rask beslutning. Vi kjørte inn til Eidvasstølan og parkerte her. Hadde aldri vært her inne, og her var det også vakkert - sånn som så mange andre plasser i Valdres. Vi hadde med oss Brage, og turen opp på toppen ble raskt unnagjort. Litt godteri og kjeks i sekken var også med. 3 av oss var nysgjerrige på hvordan det så ut på den andre toppen, så vi jogget bort. Akkurat 20 min tur retur. På den tiden hadde de to andre nesten spist opp alt godteriet til Brages store fortvilelse. :-) Nesten nede ved bilen ble det tatt ett velfortjent fjellbad av to av turgåerne. Det var kaldt, men forfriskende deilig. Vi er privilegert og heldige som bor i dette fantastisk flotte dalføret med fjell på alle kanter.