Feiring på toppen (11.06.2008)

Written by innerdal (Inger Lise Innerdal)

Ascents Skrivartinden (890m) 11.06.2008

Min 350 kommunetopp ble behørig feiret !!!!
Vi kjørte fra Sortland på rv.82 til stor p-plass på nordsiden av Forfjordelva innerst i Forfjorden. Fulgte en utydelig sti i starten. Det ble 4,5km med myrlendt terreng. Gikk opp gjennom skogen langs Finnjonsabekken. Nådde foten av fjellet etter litt over en time. Gikk i rett linje opp en bratt storsteinur til vi kom opp på ryggen. Her starter en noe luftig travers mot toppunktet på SKRIVARTINDEN 890. Liten varde og utsikt mot Reinsspælen og Møysalen i sør. Det er fasinerende med utsikt mot fjord og hav for oss fjellfinner. Vi hadde været på vår side i dag også. Satt lenge med lunsj og Balder ved varden. Vi så også litt på andre ruter til denne toppen, men anså vårt valg som det beste alternativet.
Retur ned samme steinura med mye dunder og brak ! JoSo sjekket fuglekasser i skogen på vei ned og det gjorde turen komplett for ham. En stor og feit rødrev sprang i vill panikk da vi kom brasende gjennom bjørkeskogen. Med på turen Inger Lise og Johan.
Lengde ca 13km - Tid 5timer t/r.