Elgåhogna (15.08.2015)

Ascents Elgåhogna (1,460m) 15.08.2015
Visits of other PBEs Elgåhogna parkering (750m) 15.08.2015
Diplomtopp

Kom i strålende vær fra Tverrfjellet, og trodde jeg kunne kjøre opp grusveien fra Dalset. Det ble parkering ved veien. Flott område. Min første tur på disse trakter. Hadde allerede sett et ti-talls reinsdyr i og langs veien. Fulgte rød merket langs den flotte Bjørbekken. Etter hvert ble det flott utsikt utover Femunden og fjelltopper vestover. Tungt i varmen opp siste kneika men verdt strevet til en flott topp. Nesten ingen mennesker å se. Merkelig på en så fin lørdag og på en så fin topptur. Turen hjem gikk meget raskt da det heller ikke var biler på veien. Også en ny god opplevelse etter nesten bestandig å stå i kø. 11 km t/r.

Fra toppen, mange reinsdyr i området!

Missing title

Written by Marimor 15.08.2015 22:13

Mulig vi traff på deg da ;-) var også oppe der i dag... Traff på to eller var det tre par og en ensom kar som vi vekslet noen ord med..

Sv:

Written by Flugis 15.08.2015 23:50

Yes, det var meg. Gikk alene idag. Hadde egentlig planlagt tur til Hestbreapiggene idag men turkameratene ble forhindret. Takk for praten!