Seksin rundt (12.08.2015)

Sandhaugen (1,304m) 12.08.2015
Seksishornet (1,276m) 12.08.2015
Svarteknippa (1,548m) 12.08.2015

Starta fra Ole, mot dagens første mål, Svarteknippa. Tenk, jeg ser dit hver dag, men har aldri vært der !!!! Til topps på 45 min, pga kald vestavind, fortsatte jeg med en gang videre mot Velumskardet. Votter og lue måtte på, 12 august sa du? Artig rygg bortover. Før Velumskardet, så jeg en grei passasje ned på snøfelt mot nordvest. Greit over 1330 toppen til Lisemor, og ned mot Sandhaugo. Enkelt opp sørflanken her. Nedover vestryggen spiste jeg nista mens jeg gikk, for kald vind til å sitte å nyte utsikten. Etter totalt 2 timer kom jeg til Seksin, passerte på østsida, før jeg dreide mot Ole langs vestre delen av Seksin. Deretter fulgte jeg gammel sti opp mot vestflanken til Seksishornet, litt småbratt faktisk, men etter hvert artig rygg mot toppen. Her la jeg på en ekstra stein på den vesle varden. Vendte så nesa rett vestover, mot Marabotthornet. I skikkelig kald motvind hele veien, måttte ta på meg vindjakke, ned til laveste punkt mellom diss 2 hornene, og fulgte så den slake ryggen helt til topps. Videre greit ned mot tjednet, og "traktorvegen" ned til Ole igjen. Her har jeg vært før, så jeg visste hvor beste veien ned igjen gikk. Hele turen tok 4,15 timer.