Høgabu til Gullhorgabu (26.09.2014)

Written by Nadine1969 (Nadine Larsen)

Start point Lid
Endpoint Småbrekke
Visits of other PBEs Gullhorgabu (853m) 26.09.2014
Høgabu (907m) 26.09.2014
Denne våte helgen tok jeg og guttene bussen til Dale og taxi opp til Lid. Derfra gikk vi i full storm med lyn og torden oppover mot Høgabu. Vinden var så sterk at jeg måtte holde minstemann i klærne så han ikke blåste av sted. Det var rett og slett heftig. Men vi holdt sammen og hjalp hverandre oppover. Guttene syntes det var dritkult, nesten som værmessig tivoli. På kvelden fredagen kom vi til Høgabu. Det regnet og blåste hele natten. Dagen etter gikk vi mot Gullhorgabu. Flott tur, men mye sterk vind og veldig mye vann i alle elver og på alle stier. Vi trengte alle klærene vi hadde for å holde varmen. Etter ca 6 timer kom vi til Gullhorgabu. Fantastisk flott hytte. Fy så godt det var å komme i hus og få varmet og tørket seg. God mat og kortspill i stuen hvor preisen varmet godt. Den natten sov vi jammen godt. Planen var å gå videre til Vending, men mor tok en sjefsavgjørelse om at været ikke var godt nok, samt at beina var fremdeles slitne. Jeg planla egentlig å være på hytten til mandag, men kom i snakk med en veldig kjekk jente som skulle ned til Småbrekke søndagen. Hun kunne vi få sitte på med til Åsane. Det ble en veldig våt og kjekk tur, og jeg fikk meg en ny turvenninne. Når du ser på hvordan minsten er kledd, skjønner du at vi var forberedt på mye regn. Brukte ca. 2 og en halv time ned til Småbrekke. Fikk ikke tatt mange bilder på denne turen, men det er fordi jeg ikke ville ofre telefonen min.