Kalvedalshytta (08.11.2014)

Written by Nadine1969 (Nadine Larsen)

Start point Kvingo
Endpoint Romarheim
Visits of other PBEs Kalvedalshytta (427m) 08.11.2014

Dette ble den siste fjellturen i 2014 med guttene. Vi tok bussen til Kvingo i Masfjorden og begynte oppstigningen bak det gamle hvite skolehuset. Flott variert terreng oppover. Vi kom til flere vann og setere på veien opp. Været var bra på veien til Kalvedalshytten, men det pøsregnet på veien tilbake, da gikk vi Stussdalen og ned til Romarheim. Guttene syntes bergene opp til høyeste punkt var tung, men så begynte nedstigningen til hytta. Her var det helt greit å gå, bortsett fra at det var dårlig merket. Fant noen gjengroppe T´er da. Fin hytte som var full av studenter når vi kom. Dagen etter gikk vi ned igjen. Vi brukte 5 og en halv time opp inkl pauser og 3 timer og 15 min ned til veien. Fin tur og årets siste.

Kalvedalshytta
Gutta på vei til hytta
På toppen, før nedstigningen begynner
En rød T og en grønn T på hver sin stein. Morsomt.