Melderskin (08.08.2015)

Written by Nadine1969 (Nadine Larsen)

Ascents Melderskin (1,426m) 08.08.2015

Flott vennegjeng på tur til Melderskin i veldig greit fjellvær. Vi begynte å gå fra fjorden. Det første stykket etter tregrensen var sykt tung og bratt. Fantastisk flott utsikt over Rosendal og Snilstveitøy ved første platå, før uren begynte. Så var det fra stein til stein opp opp til vi nådde det andre platået. Så bortover og inn en dal. Deretter gikk vi bratt på snø til vi kom til toppen. Heldigvis var det god utsikt 365 grader. Flott utsikt blandt annet til Gygrastolen 1300 moh. God pause på toppen, og så seile på rompen nedover. Bortover på snø og så nedover ura igjen, og ned den bratte fjellsiden. Vi brukte 3 timer og 40 min opp og 2 timer og 15 min ned igjen. Flott tur.

Varden på Melderskin
Lunsj og litt tøying
En egg sett fra toppen av Melderskin
Flotte fjellformasjoner
På vei opp
Rosendal og Snilstveitøy under bak meg

Missing title

Written by Kaare_70 05.10.2015 21:03

365 grader utsikt må være veldig bra, til og med fra en kremtopp som Melderskin!

Sv: Melderskin

Written by Nadine1969 13.10.2015 15:23

Vet ikke hvordan jeg skal tolke denne meldingen, men mener vel at når man kan se fjell og fjord i alle retninger er det en bra topp.