Molladalen i uvær (07.08.2015)

Written by NilsOS (Nils O. Solheim) GSM

Visits of other PBEs Melbøsætra parkering (210m) 07.08.2015
Molladalen - utsatt sti (625m) 07.08.2015
Standalhytta (396m) 07.08.2015

Planen var Jønnshorn i Molladalen, men vi skjønte at mulighetene var små med den værmeldingen. Kom dog opp i Molladalen og slo leir under den imponerende tinderekken og hadde trivelig kveld med mye juging rundt bålet. En skulle gå opp fra ytre Standal, men viste seg ikke så vi trodde han hadde snudd som avtalt om det ble for sent. Litt over midnatt ble han imidlertid observert øverst i skaret hvor stien kommer over. Han hadde glemt hodelykter og fant ikke umiddelbart nedgangen. Vi var tre som gikk han i møte og fikk han trygt ned i leiren kl halv 2 om natta. Vi hadde ikke før kommet inn i teltene før uværet braket løs med kraftig regn og vind. Enkelte hadde ligget og holdt i teltet av frykt for at de skulle blåse bort. Noen våknet i en elv neste dag, mens andre hadde god flyt på madrassen i teltet. Det var lite aktuelt å ta noen utsatte topper under slike forhold og med dårlig sikt så det ble retur utpå dagen etter en tur i området. Var innom Standalhytta på vei til Sæbø.