Fugletelling på Fuglefjellet, Hamberfjellet og Glupen:) (13.07.2015)

Written by Sola19 (Solveig Føreland) GSM

Ascents Fuglefjellet (411m) 13.07.2015
Hambergfjellet (440m) 13.07.2015

En flott dag på Bjørnøya med lite vind og god sikt ga oss muligheten til å gjennomføre den første "storrunden" der vi teller lomvi, polarlomvi og krykkje på ulike steder ved Fuglefjellet, Hambergfjellet og i Glupen. Måtte innom toppen av fuglefjellet også selv om det ikke er noen tellefelt akkurat der. Nok av fugler å telle, og en del av lomvi og polarlomviungene var nå blitt såpass store att en måtte være litt påpasselig slik at de ikke de også ble med i tellingene. Det var masse liv i fjellrevhiet i Glupen, minst fem unger spratt rundt og lekte seg i sola eller lå og slappa av som de to på bildet. Vi var tilbake i hytta i Revdalen nærmere 11 om kvelden etter en lang dag ute i felt.
Nils Helge og Hallvard var med.

Utsikt mot Hambergfjellet fra toppen av fuglefjellet
Fin utsikt mot Alfredfjellet og nordenden av øya fra tellefelt 21 nesten på toppen av Hambergfjellet