Skagsvola (09.08.2015)

Written by tommy (Tommy Wernberg)

Ascents Skagsvola (932m) 09.08.2015

Topp 2
Var litt bekymret da jeg kjørte inn her. Bompenger?
Nei. Heldigvis ikke. Fant stien ganske fort her. Men det jeg ikke gjorde først, var å gå bort til den plakaten. Ikke så jeg den heller før jeg kom tilbake. Var visst en rundtur det her. Jaja.

Oppover stien var det rimelig bløtt. Hele veien egentlig. Men andre steder var mer bløtt en andre. Formålet med dagen var å gå inn de nye skoene til neste helg, så her fikk jeg virkelig testa ut dem.

Kroppen hadde ikke fungert ordentlig før på dagen da jeg traska opp til Tverrfjellet. Men nå kjente jeg at den reagerte bedre. Jeg traska i raskt tempo oppover. Tok igjen noen dansker. Snakka så vidt med dem. Er ganske smugt sa han ene. Er vell noe så som at det er vakkert.
De neste jeg tok igjen var en barnefamilie med tre unger. Heller ikke de hadde vært der. Men vi antok alle at viss vi tok stien, så havnet vi på toppen.. Hadde jo rett i det for så vidt. Det var i grunnen ganske folksomt her oppe. I motsetning til Tverrfjellet som er kommunetopp. Egentlig litt rart.

Det var folksomt på toppen. Et par var der allerede. På vei ned igjen, så møtte jeg flere enn de jeg hadde gått fra. Gangen opp hadde vært ganske kjapp, og ned igjen gikk også radig. Hadde tenkt jeg skulle rekke en til om jeg fikk til.