Tverrfjellet (09.08.2015)

Written by tommy (Tommy Wernberg)

Ascents Tverrfjellet i Trysil (1,209m) 09.08.2015

En ny dag. Nye muligheter. Og i dag ble det tur til Tverrfjellet. Lurte lenge på hvor jeg skulle dra i dag, men endte opp med det.
Veien opp kjørte jeg først fra Heggeriset. Her er det bomvei fant jeg plutselig ut.
Flaks hadde jeg siden det kosta 50 kr og det lå i bilen. Hadde ikke planlagt å kjøre noen bomvei, og sikkert studert for dårlig på forhånd. Om noen har skrevet det fra før da.
Parkerte ved sætra. Veien opp til den nordre sætra er dårlig, så de med lav bil må belage seg på å gå litt. Da er dere herved advart. Men ikke lange biten.

Stien var litt bortgjemt. Men fant den relativt fort ved det søndre huset. Traska over bekken og da var vi i gang. Det tok ikke lang tid før trærne tok slutt, og stien begynte. Tåka var tjukk oppover. Men stien var merka, så det gikk greit. Har etter hvert funnet ut at avstand på gps, og avstand "in real life" ikke alltid henger i hop. Eller, det gjør det vell egentlig aldri.
Stien opp var egentlig helt grei. Tjukk tåke, og litt vind gjorde dagens første topp litt sur.

På toppen tilslutt. Ingen utsikt. Tåke. Jaja.. Noen kjappe bilder, og ned igjen. Gikk radig ned.

Dagens topp to ble Skagsvola
Dagens topp tre ble Skjervhøe

Har delt inn turen i tre artikler i dag pga gps`sporet.