Skjenhammaren klatrefelt (07.08.2015)

Characteristic Sport climbing
Visits of other PBEs Skjenhammaren klatrefelt (550m) 07.08.2015
Vengedalsveien automatisk bom (140m) 07.08.2015

Helgens TTF-samling i Vengedalen hadde ikke noe fastlagt program. Vi var tre stykker som dro ned tidlig fredag for evt. å få til en kortere tur som f.eks. ei rute opp til Romsdalshorn. Da vi ankom Vengedalen var det tett tåke helt ned til vannet og mellom 10 og 200 meter sikt. Fjelltur var derfor helt uaktuelt.

Etter at vi hadde etablert leir i sør/vest-enden av Vengedalsvatnet, spist lang lunch og pratet om helgens turer, ble vi enige om å gjøre noe fysisk før middag og kveld.

Jeg hadde hørt rykter om klatreruter på den lille fjellklumpen rett nord for starten av Vengedalsvatnet og dro dit. Der fant vi godt over 10 sportsruter (noen miks) og fikk klatret 3 forholdsvis enkle ruter hver før vi tok kvelden. Klatreformen er ikke helt på topp men det ble 1 kjempelett oppvarming og deretter 2 svaruter som for var fin trening for meg (er fortsatt uvant med svaklatring..).

Ved innsteget til rute 1/2. Misty conditions..