Skreddalsfjellet rundt (09.08.2015)

Skreddalsfjellet (1,414m) 09.08.2015
Østre Skreddalsfjellet (1,439m) 09.08.2015
Svarthamaren (1,471m) 09.08.2015

Tenkte jeg skulle feire 60 årsdagen til en god turkamerat gjennom mange år, THS, med å bestige de 3 siste toppene på Øystre Slidre lista.
Ankom Skreddalen 08.45 og slo av en prat med John og buskapen, før jeg la i veg mot dagens første mål, Østre Skreddalsfjellet. Først på grei sti, etterhvert litt mer utydelig sto, men helt greit å gå på skrå opp lia. Ankom toppen etter ca 35 minutter, men fortsatte bare rett mot en av dagens hovedmål, Svarthamaren. Ankom der etter ca 55 minutter, veldig lettgått terreng i grasbakker. Vendte så nasan nesten rett mot nord mot dagens andre hovedmål, Keisaren. De første 200 høydemetrene i greit terreng, etterhvert mye briskekratt etc. Fulgte noen smårygger ned mot bunnen, og klarte å krysse bekken greit. Siktet litt mot vest for toppen, litt småklyving etter bjørkeskogen, men greit. Ankom etter 2,25 timer. Satte så kursen mot litt sør for Titrabu, og fant stien til Skreddalen greit. Fulgte denne nesten helt opp i skardet, før jeg svingte til høyre og opp på Vestre Skreddalsfjelleta, dagens tredje hovedmål, og for min del, siste 100pf topp i Øystre Slidre. Ankom der etter ca 4 timer. Tok noen bilder og skrev meg inn i boken som lå i postkassa. Tydeligvis en populær topp, da veldig mange hadde skrevet navnet sitt der. Fortsatte deretter rett sør, og ned stien til bilen ved Skreddalen. Hele turen tok 4 timer og 20 minutter.