Kaktjernsberget (07.08.2015)

Written by Marimor (Stein Erik Hjermstad) GSM

Ascents Kaktjernsberget (583m) 07.08.2015

Fra Elverum sørover til Namnå. Herfra etter hvert på bomveg inn til nordenden av Rotnesjøen. Herfra ble det sykkel ett par km. Rota innmari med skogsbilveiene oppi der og parkerte sykkelen siden veien jeg feilaktig fulgte ble dårligere. Da jeg litt sent forsto jeg hadde gått feil gadd jeg ikke returnere for sykkelen men kom meg etter hvert inn på rett vei omtrent ved Smågårdsetra. En del km oppover her og etter hvert fulgte jeg veien etter Revtjennsbekken. Kaktjernsberget var en enorm skuffelse. Ingen varde, ingen kjentmannspost, ikke noe som etterlot seg ett inntrykk av å være en kommunetopp. Antar at den store steinen med gammel bjørk bak er høyeste punkt. Søkte litt rundt omkring men magefølelsen sier at dette var det rette punktet.
Nordvest for Kaktjernsberget ligger altså Revtjennsberget som har kjentmannspost som sier at denne er Grues høyeste. Det er den visstnok ikke men gikk oppom for sikkerhets skyld. 2t 45 min opp og ned.