Kul runde med pappa (06.08.2015)

Written by linntherese GSM

Ascents Langeskavlen (1,878m) 06.08.2015
Langeskavltinden (2,014m) 06.08.2015
Storegut (1,968m) 06.08.2015

Vi kjørte til Eidsbugarden også syklet vi så langt som hytteveien gikk på venstre side av elva og videre innover i fjellet.

Vi kom til en isbre. Her var det litt vanskelig å komme over en elv, men pappa sa at selv om det var august kunne vi kanskje gå på isen over innsjøen. Vi listet oss over og så oppover på ganske mye snø til første toppen som het Storegutten.

Vi skled ned på snøen samme vei

Så gikk vi opp en isbre. Her hadde det gått et kjempestort ras med mange meter høye brøytekanter. Pappa sa raset var over en kilometer langt.

Til slutt kom vi opp på Langeskavltinden. Her møtte vi noen fra Tyskland. De ble overrasket. SÅ fikk de godteri av meg. Da blei de glade.

Nå var det en topp igjen, og det kom mørke skyer og begynte nesten å regne litt. Jeg blei ganske sliten på slutten og det var kjempedeilig å ha sykkel den siste biten til bilen.

Missing title

Written by venkekristin 10.08.2015 07:56

Så gøy Linn Therese :)

Selv uten å ha skrevet noe her nå er det spennende å følge med på turene dine. 13 topper til det klarer du jo :D