Skjesæterberget (31.07.2015)  3

Written by Nils (Nils Haugene) GSM

Start point Skjesæterberget bom (352m)
Endpoint Skjesæterberget bom (352m)
Ascents Skjesæterberget (456m) 31.07.2015
Visits of other PBEs Skjesæterberget bom (352m) 31.07.2015

Etter turen til Søndre Fjellsjøhøgda og Årkjølen, skulle jeg videre til Elverum. Men jeg hadde noe tid ekstra fremdeles, og hadde notert bak øret at Skjesæterberget (456) var en kort og meget lett tilgjengelig topp. Derfor svingte jeg av Fv/Rv 24 ved Lisetra skytebane. Bompenger her, kroner 50 med SMS-betaling.

Det var ikke langt å kjøre før grusveien som tar av opp mot Skjesæterberget kom. Jeg forventet at den var stengt litt oppe i bakken siden det er tegnet inn en sperring der. Den låste bommen dukket opp den, men noe høyere opp enn hva kartet viste. Relativt dårlig standard på grusveien opp mot toppen, men det gikk fint å kjøre med bil som er normalt lav under. Ved den låste bommen var det en parkering/snuplass hvor det var greit å sette igjen bilen.

Jeg tok kun med fotoapparat og ruslet oppover veien. Været var fremdeles fint med lettskyet og sol. Etter 10 min dukket en bygning opp med masta like ved. Høyeste punkt befinner seg imidlertid noen meter lenger mot nordøst. Det går en liten sti bort til toppen, og det er noe utsikt østover fra høyeste punkt, ellers stenger skogen det meste av sikt. Etter en liten stopp på toppen, småjogget jeg samme vei ned til bilen.

31.07.2015 - På toppen av Skjesæterberget (456).