Gråfjellet. Alene. (31.07.2015)  4

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Start point Vest for Sørungen (640m)
Endpoint Vest for Sørungen (638m)
Characteristic Jogging
Ascents Gråfjellet (794m) 31.07.2015
Lite utsikt fra Gråfjellet i dag. Været var såpass dårlig at jeg ville ha med en genser i sekken på joggeturen.

Jeg kom litt tidlig hjem fra jobb og jeg hadde ingen planer. Det var for mye regn til å klippe plenen og jeg var for lat til å vaske golv!! Satte meg derfor i bilen og kjørte til Sørungen i Selbu. Prøvde å parkere innerst i en hyttevei, men en hytteier kom umiddelbart og fortalte at vegen ville bli stengt og låst med en bom om en times tid. Det var en tynn kjetting uten noen form for skilting som jeg ikke hadde sett. Det ville vært kjedelig å stå der innelåst hele natta, så jeg kjørte de 500 m tilbake og parkerte utenfor den nesten usynlige bommen. Minstemål må jammen være at de merker at det er en privat veg som låses av om kvelden. For sikkerhets skyld skal jeg kjøpe meg en boltekutter og ha i bilen!!!

Vel, vel... ingen sure miner. Jeg fant en sti langt på veg mot Gråfjellet og det gikk nokså fort på denne. Deretter bar det inn i bjørkeskogen og etter hvert i snaufjellet. Det var en del tåke så jeg måtte orientere nøyaktig, men ingen bom i dag. Returen gikk omtrent i samme spor. Dette var en fin tur i litt kjølig og rått vær. Det ble litt for sent på kvelden til at jeg tok Åsvollhøgda som jeg hadde i tankene. en time og et kvarter opp og en time ned.

Bom/kjetting

Written by SturlaS 31.07.2015 09:46

Ser det er flere enn meg som sliter med disse bommene som står åpne uten merking/skilting. Boltekutter i bilen er sikkert smart, men hva sier egentlig loven om dette mon tro... Det må vel som et minimum skiltes/varsles for at "bom-eier" skal ha rett til å stenge?

Håper jeg aldri slipper å finne ut hva politiet vil gjøre hvis jeg blir låst inne og ringer dem for å få hjelp.

Sv: Bom/kjetting

Written by Morsk 08.08.2015 10:44

Ja, vi må vel være litt snille og ikke ødelegge for mye, det går vel ut over oss selv etter hvert. Men dette er nå litt irritabelt for oss og noe for enkelt for bomeierene.