Molde: Lønsetfjellet (29.07.2015)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Skistadion (220m)
Endpoint Skistadion (220m)
Ascents Lønsetfjellet (755m) 29.07.2015

Flott og lettgått tur fra skaret. Merket rute fra Skistadion.

Været var bra, men jeg så at skodda lå oppå toppen, så jeg var spent på om det ville lette etterhvert. Man følger først grusvei til endes der man det går ei lita bru over bekken. Her kommer en over på stien som går oppover skogen fra Skordalen og opp på ryggen mot toppen.

I og med at sikten etter hvert ble mindre og mindre, var jeg flere ganger sikker på at vi måtte være på toppen. Ryggen er ganske slak og det er ca 2,5 km til toppvarden fra der man kommer opp på selve ryggen. Stor varde med bok som vitner om hyppig besøk. Vinden var stri og kjølig i tåka, men vi tok oss allikevel en lunsjpause før vi tok fatt på returen. Ikke mye folk å se, ingen andre besøk hittil i dag.

Retur samme vei.

Enden av grusveien hvor stien starter
Hvor stien fra Kordalen kommer opp på ryggen mot toppen
Lite utsikt fra toppen.. Er sikkert flott her i klarvær