Gjemnes: Stokknoken (28.07.2015)

Start point Stokke (50m)
Endpoint Stokke (50m)
Ascents Stokknoken (811m) 28.07.2015

Finfindag etter hvert men en fortsatt tung og forkjølelsespreget kropp gjorde til at kun denne ene toppen ble turmålet i dag. Parkerte på anvist parkeringsplass ved utkanten av Stokkdalen der det er skiltet til Stokknoken. Ruta følger grusvei og etter hvert traktorvei ca to km i en bue rudt hele dalen før man endelig kommer over på en sti som fører opp nordryggen mot toppen. På va 550 m svinger stien slakt mot øst og tar en liten "omvei" via en varde med en antatt trimpost før den igjen tar sikte på toppen. Vi fulgte stien mer eller mindre fordi skodda la seg nedpå en periode.

Lettgått og åpent terreng så og si hele ryggen oppover. Ganske befriende å slippe mange høydemeter i tett skog! På toppen tok vi en kjapp liten stopp før vi byttet roller, jeg tok med meg Vinjar som sov tungt i bæremeisen og startet på returen nedover igjen samme vei. Ove fortsatte mot Storfjellet.

Vel nede på grusveien igjen fikk vi en ekstra 2 km gange pga at Vinjar hadde mistet en tom aluminiumspakning som hadde inneholdt fruktsmoothie! Jeg blir oppriktig lei meg når jeg oppdager å ha mistet søppel i naturen ved uhell og var svært glad for at jeg fant den igjen! Vi plukker som regel alltid med oss søppel vi finner når vi går på tur og håper selvsagt at det meste ikke er lagt fra seg med overlegg....noe som desverre ikke alltid stemmer :-/ den lille ekstra turlengden gjorde til at vi kunne nyte det fine været som etter hvert viste seg utover dagen og tok oss en lang og god lekepause utendørs da vi kom ned til bilen igjen.

Etterpå ble det is og ballspill i Batnfjordsøra.

Endeli stistart etter 2 km labbing på grus/traktorvei
Åpent og fint terreng med tåkelagt Mekknøken bakenfor
Signering på toppen. Her flagges det daglig vil jeg tro...
Ballspill på høgt nivå :-)