Geitebuvarden - en "flått" tur! (27.07.2015)

Written by Roger (Roger Gundersen) GSM

Ascents Geitebuvarden (525m) 27.07.2015

Geitebuvarden

Kveldstur fra Bliva. 7 år siden siste bestigning. Valgte å gå inn Rokkedalen og videre opp langs skogbilveien i Skådalen. Besteg da toppen fra sør. Camilla og Philip var med. Jeg plukket opp mot 60 flått av buksebeina mine på stien opp fra Skådalsveien, mye gress her. Det steinete, lille tømmerslepet som gikk her en gang i starten på løypa, har grodd bra igjen. Tydligvis ikke så mye folk som går her. Så også ut til å være svært igjengrodd i starten på stien opp Seistadkollen. Jeg har vært mange steder, også nær kysten, men aldri opplevd så mye flått. Turtid: 4 timer.

Det har lenge vært god telefonforbindelse på Geitebuvarden. Ennå står dette minne fra en svunnen tid da man måtte gå langt om lenge for å få oppdatert vennene om hvor en var.
Fra utsiktsplatået ved varden

Missing title

Written by LivogKristen 28.07.2015 21:03

Da har du gått den ruten vi pleier å gå, men motsatt. Vi går opp Seiersteinskollen og ned igjen Skårdalen. Så du den store, turkise hoggormen på Seiersteinskollen?

Sv:

Written by Roger 29.07.2015 16:06

Vi gikk egentlig opp og ned samme vei. Meningen var ruta som du nevner, men det var grodd så til der stien tar av opp mot Seierstadkollen så det fristet ikke i øyeblikket. Siden vi startet så seint tenkte vi det var raskere å ta veien opp Skårdalen, begge veier. Neste gang blir det nok en tur før gresset vokser såpass til, eller etter at det har lagt seg.. litt ut på høsten:)