Korpehaugen: Akershus pf>100 komplett ! (20.07.2015)  3

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Skrukkelia (425m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Korpehaugen (762m) 20.07.2015

Endelig ferie! Igår var det Gaustatoppen men det hindret meg ikke fra å dra på ny tur dagen etter. Korpehaugen i Hurdal var eneste gjenværende topp i Akershus (pf100). Brukbare værutsikter og jeg dro etter frokost (den ble langt på dag).

Parkerte i Skrukkelia. Det var to muligheter herfra. Enten gå en sti opp til Lundbergkollen og i terreng derfra. Alternativt gå sti i starten på østsida av Lundbergkollen og deretter i terreng opp østhellinga på dagens mål. Det ble det siste da jeg håpet på at det var noen form for sti opp fra veien siste 200 høydemetre. Jeg fant det også, men etter 60-70 hm ble denne dårlig og jeg endte opp med GPS-kurs videre. Glemte kamera hjemme dessverre så noen bilder ble det ikke. Kanskje likegreit for det kom en vanvittig skur oppe på toppen. Ned igjen navigerte jeg til et punkt jeg hadde målt inn på vei opp så jeg kunne finne stien ned. Jogga tilbake til bilen.

Da er Akershus komplett og jeg ser fram til større utfordringer!

Vellkommen etter.

Written by Døl 23.07.2015 08:53

Da er jeg ikke alene lenger. Godt å se det er flere som "liker" lavlandsskogsåser. Gratulerer.

Sv: Vellkommen etter.

Written by morsor 23.07.2015 12:28

Takker så mye! Har jo kikket en del på dine rapporter i forkant.

Grattis!

Written by Nils 23.07.2015 07:19

Med vel gjennomført, Morten! :-) Deilig å være i mål når du har jobbet så målrettet på en liste. Mange kilometer i skog tilbakelagt, uendelig mange insekter og kryp nedkjempet, men nå troner du soleklart øverst på Akershus-lista. :-) Jeg vet at "Døl" også har fullført, men han står ikke på lista lenger...

Hva er neste listemål nå?

Sv: Grattis!

Written by morsor 23.07.2015 12:30

Takk! Jo det er blitt mange kilometer og insekter. Døl samler ikke på denne lista nå, og så mener jeg han ikke har vært på Igletjernhøgda som du fant ut var høyere enn Klovehøgda :)

Nå i ferien gyver jeg løs på resterende kommunetopper i Hedmark, Oppland og Buskerud. Si gjerne fra om du ønsker fellestur! Fortsatt god sommer.

• +

Sv: Sv: Grattis!

Written by Nils 23.07.2015 13:36

Bra

Written by Olepetter 22.07.2015 18:52

du fikk på pb-trøya for anledningen, og gratulerer! Et helt fylke i boks, 60 topper. Det føles nok godt.

Sv: Bra

Written by morsor 23.07.2015 12:31

God følelse! Gleden syns på bildet. Men måtte dessverre ta det ved bilen da jeg glemte mobiltelefonen. Trøyevalget var ikke tilfeldig nei :)