Magleröd (18.07.2015)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Ascents Magleröd (212m) 18.07.2015

Denne var litt av en nøtt. For det første må jeg si at jeg har flyttet den røde nåla til ca. der hvor toppen ligger. Den lå for langt øst på Peakbook sine kartsider tidligere. Her kjørte jeg rundt en god stund, og prøvde flere forskjellige stikkveier, uten å finne den riktige toppen, men til slutt klarte jeg det. Fra Gålarp er det ca. 1,3 km østover til en liten skogsvei som tar av til venstre. Her står det også et nesten bortkommet metallskilt som det står Arons väg på. Kjør inn her, og etter ca. 250 m så stopper veien ved 2 radiomaster og et hus. Jeg gikk opp skrenten til høyre for huset, og etter litt leting fant jeg en liten trekantet markering med noe som lignet på et trig.punkt. Men synes det virket litt høyere litt lenger bak, så jeg trasket noen ti talls meter til inn i skogen/villnisset og kom frem til en liten 4 kantet stein og et skilt som kunne fortelle at jeg var på Skåne sin høyeste topp, 212 moh. Gps koordinatene for toppen kommer her 33 V 0384145 - 6214865