Husedalen til Stavali (08.07.2015)

Written by MalvinSeverin GSM

Stavali (1,021m) 08.07.2015
Søtefossen 08.07.2015
Tveitafossen 08.07.2015

Turen startet ved Kinso Kraftverk onsdag ettermiddag. Jeg og hele min familie skulle gå til Stavali. Vi gikk opp stien ved rørgata. Det var spennende å høre og kjenne vannet gjennom røret. Siden vi har hatt så masse sne i fjellet var det kjempe mye vann i fossene. De sprutet og bråkte veldig mye. Det var gøy å se på de. Det er fire fosser opp Husedalen. Noen steder var det litt vanskelig å følge stien siden det var så mye vann. Mamma og pappa måtte løfte meg over. De syntes det var viktig at ikke jeg ble så våt, bare dumt siden det er gøy å gå i vannet. Vi fikk regn på turen til Stavali, og ble ganske våte på deler av turen. Da ble jeg og søsknene mine litt trøtte og trege. Men når vi gikk hjem hadde vi sol hele turen og da gikk det fort.
På Stavali var det kjempe gøy for der var det en jente som var nesten like stor som meg og vi lekte masse. Hun bodde der med familien sin siden de passet på stedet og lagde mat. Vi fant på mye tøys!

Nykkjesøyfossen
Stavali
Når mamma vil ta et flott bilde med Søtefossen så hjelper vi til ;-)