Synshovden (11.07.2015)

Ascents Synshovden (790m) 11.07.2015
Visits of other PBEs Rosheimsvegen-Gunnarsete bomveg (369m) 11.07.2015
Synshovden parkering (500m) 11.07.2015
På besøk til broder Arne i Vik. Oppholdsvær og klar for en liten tur. Har registrert at det kom en "ny" skogsbilvei på Bøadalen, i retning Gunnarsete for et par år siden. Denne starter ca på Rosheim øverst på Bøadalen. Det er en bomvei og det koster kr 30,- å kjøre denne. Du får god trim selv om du kjører, for der var 4 stengte grinder med ca 50 m mellom hver. Kjør til du kommer til et kryss der en ny skogsvei går til venstre. Denne er merket "Privat og all motorisert kjørsel forbudt". Gå opp denne veien til du kommer nesten helt opp på kammen, der tar du veien til høyre. Fortsett videre på veien til stien til Synshovden starter på flaten der. Gå opp bakken og du kommer til Synshoven og et panorama åpner seg. Postkasse med bok. Du ser helt inn i Jotunheimen, (de sier du bla ser Falketind), langt ut Sognefjorden og inn til Vetlefjorden. Det er utsyn over breer, fjell og fjord. Dette blir en topp jeg kommer til å besøke ofte!