Tur til sønstbyåsen og høgåsen i svelvik (08.07.2015)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Ascents Høgåsen (314m) 08.07.2015
Sønstebyåsen (291m) 08.07.2015

Dro fra jobb og til svelvik med planer om og gå seteråsen, ble veldig regnvær så jeg gikk istedenfor til sønstebyåsen, fulgte skogsbilvei innover og gikk for langt langs sti så jeg måtte snu, kom ned dit skogsbilveien sluttet og tok inn et skar ved en hule i fjellet, fant merkinger som ledet opp til en sti som tok meg til toppen, fulgte stien sørover over toppene da jeg regnet med at jeg skulle finne en raskere vei til bilen. Det gjorde jeg ikke... for plutselig var jeg der jeg hadde kommet opp fra skogsbilveien igjenn.. så jeg hadde gått stien ned av toppen og langsmed. vel tilbake ved bilen var det av med våte klær og på med tørt. Nå hadde regnet stoppet så jeg fant ut at jeg skulle ta høgåsen også, kjørte inn til bom mot vannverket i svelvik og gikk innover, fin vei og bra merket sti. til tider ganske bratt. gikk først til utkikkspunktet og varden før jeg gikk inn til toppen. Veldig bra utsikt fra utkikkspunktet, hit skal jeg tillbake med ungene en dag det er fint vær :)