Osplikammen, Ørlandet (07.07.2015)

Visits of other PBEs Brekstad (0m) 07.07.2015
Osplikammen p-plass (75m) 07.07.2015 15:00

Osplikammen - kommunetoppen på Ørlandet

Astrid og jeg forlot Trondheim om morgenen og tok fergen fra Flakk til Rørvik. Etter en stopp i Brekstad fortsatte vi over Ørlandet til Osplikammen p-plass. Det er mulig å fortsette frem til en bom som sperrer veien videre mot et militærområde. Ved bommen går det en mer direkte sti mot toppen. Vi kom ned igjen der. På turen opp gikk vi over en liten bro og fulgte sti mot toppen. Gråvær og regnbyer.

Parkering sør for Osplikammen
Trebro og stistart

Det hadde regnet en god del siste døgn, og terreng og stier bar tydelig preg av dette. Stiene går generelt gjennom store områder med vått og myrete terreng. Det er lagt ut fiberduk noen steder, men dette var ikke til stor nytte. Da vi vi kom over skogbeltet ble forholdene bedre.

Toppen på Osplikammen kommer til syne i bakgrunnen
Grei infotavle plassert ved stien under topppen

Oppe på toppen etter ca. 1 time. GPS ved varden 537663 70692716. Antikvarisk, rusten turkasse i rom i varden som bemerket av aask (Ånund Sigurd Kvambekk).

Astrid på Ørlandets høyeste
Gammelt skrin i varden!
Varde lenger sør - noen meter lavere enn hovedtoppen som sees i bakgrunnen

Ned igjen litt forskjellig rute, men like vått og sølete.