Högalteknall (06.07.2015)

Written by FjellEggen (Jan Eggen) GSM

Ascents Högalteknall (226m) 06.07.2015

Dro på en 2 ukers tur med 2 kollegaer i gjennom store deler av syd Sverige, nord Tyskland og Danmark. Bodde hos foreldrene til han ene kollegaen min som bor i Halmstad i syd Sverige noen dager. Veldig fint sted. Kan anbefales en tur dit. Vi både bowlet, kjørte zip line og kjørte masse gocart. Det siste var spesielt morsomt :-)

Mens vi var her tok vi en tur til Högalteknall. Har brukt "Sverigestak.org" veldig mye, og stort sett alltid fulgt deres kjøreanvisninger, frem til Länstoppene, med noen unntak. Så også i dette tilfellet. Kom sydvest fra og parkerte på venstre side av veien, rett ved en radiomast og en liten grønnmalt bygning. På andre siden av vegen er det en låst bom, man krysser den og går ca. 100 m opp en liten bakke, før man står ved noen gamle militær installasjoner. Veldig tett undervegetasjon her, og kunne heller ikke se noe til trig.punktet som skulle være her.

Etterpå dro vi til Kungsbygget på Hallandsåsen, hvor vi åkte sommerrodel og også zipline.
Artig for små og store

Endring i Halland

Written by morsor 14.05.2017 18:12

Se kommentar til 19topper om endring i dette länet.

Blir gøy

Written by morsor 08.07.2015 02:52

Å følge din rasering av den svenske länstopplista.