Kistefjellet (04.07.2015)

Start point Skogen
Characteristic Walk
Ascents Kistefjellet (1,003m) 04.07.2015

Det var mer høstvær enn sommervær i dag og jeg droppet planer om å dra til nord-Senja da jeg så på det lave skydekket. Derimot så det ut til å bli litt lettere vær i sør Senja (dette var konklusjonen min etter å ha sjekket noen webkameraer rundt Finnsnes), så jeg gikk en relativt kjapp fottur opp Kistefjellet da jeg skulle overnatte på Senja camping i Silsand uansett. Kjørte av mot høyre like før Finnsnes ved skiltet til Skogen. Parkerte bilen ved barnehagen øverst i boligfeltet og fulgte grusveien hele turen opp til toppen. Blåste en god del og det var veldig kjølig shortsvær. Det var fortsatt masse snø igjen på begge sider av grusveien og jeg tipper det nådde opp mot 3m på det høyeste. Vet ikke om vi venter nå på sommeren eller på vinteren. Så ikke så mye etter ca. 900moh for det ble bare tåke resten av turen opp. Vil tro at utsikten ikke er så ille. Tok en kjapp pause der før jeg bestemte meg for å jogge ned. Var overraskende fint underlag å jogge på!

Grusveien som går opp fjellet fra Skogen
Kvittinden
Utrolige høye snøkanter på begge sider
Ei liten hytte mellom Kvittinden og Kistefjellet
Den store masten på toppen
Turen ned
Sola på slutten av turen