Åslandsfjellet og Stulsfjellet (26.06.2015)

Written by Roger (Roger Gundersen) GSM

Ascents Stulsfjellet (481m) 26.06.2015
Åslandsfjellet (358m) 26.06.2015

Pf-100 topper i Nome

Kveldstur!

Fra trig.punktet på Stulsfjellet mot Gongevann

Stulsfjell
Kom via Lunde og kjørte mot Gongevann over heia mot Drangedal. Startet ved traktorveien rett før Eivindstul. I stedet for å følge traktorveien inn sørsiden og følge denne så langt den går opp mot toppen, tok jeg sikte opp vestsiden via Skredderholen hvor jeg fulgte et steinete bekkefar i starten. Ble nok litt kronglete oppstigning.. med litt klatring, men syns det er moro å jobbe litt i terrenget – god trening, men sparte neppe tid. Gikk på skjelettet av en elg, tipper den hadde forulykka på vinteren ved å ha sklidd ned en skrent. Brukte 35 min opp til trig.punktet. Noe videre utsikt inne på toppområdet enn fra kanten ved trig.punktet.

Åslandsfjellet

Gikk inn fra traktorveien på østsiden av toppen. Fulgte denne innover et stykke før jeg gikk rett opp mot toppen. Brukte 20 min opp. Ingen utsikt. Egentlig ikke så mye til topp, men moro å se at det sannsynligvis nettopp var satt opp trimkasse på toppen, samt et flott skilt. En mann hadde skrevet seg inn føre meg i boka den 8. juni, antagelig oppsetteren. Så ingen sti eller merking/bånd noe sted. Ned igjen tok jeg retning rett på startpunktet, fint terreng hele veien. Egentlig like greit å gå rett på toppen fra der man setter bilen.