Fluehelvete på Veten (21.06.2015)

Written by lyngve (Lyngve Skrede) GSM

Ascents Klungnesveten (484m) 21.06.2015
Veten i Rauma (503m) 21.06.2015
Tusenvis av fluer

Dette fjellet er innestengt av privat land. Prøvde først å finne en vei og parkering på nordsiden (Hamre), men kun private veier og ingen parkering her. Kom i snakk med en mann der, og mitt inntrykk var at han ikke ville ha turgåere å rote rundt i hans område. Han henviste meg derfor til Klungnes.

På Klungnes var det også et problem med privat grunn og ingen parkering. Spurte ei lokal dame om stien til Veten og muligheter for parkering på en tømmerplass men fikk bare usikre svar tilbake og anbefaling om å spørre naboen som lå og solte seg i sola et steinkast unna. Jeg ville nødig forstyrre på en søndag, så jeg kjørte noen hundre meter videre, forbi et minnesmerke/bauta og inn en blindvei til et gårdstun. Fant frem internett på mobilen og søkte opp denne lenken som på kartet indikerer at man kan parkere midt på dette gårdstunet. Ja-ja, vet ikke helt om man kan stole på det. Ingen folk å se, så jeg tok sjansen på å parkere her, selv om jeg følte at det var høyst privat område.

Resten av fjellturen var ren plankekjøring, med unntak av fluene, se bilder.........