Seksortklumpen (Bjugn) (21.06.2015)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Seksortklumpen (492m) 21.06.2015
Visits of other PBEs Høgås p-plass (100m) 21.06.2015 16:00

På tur hjem fra Stokkøya var planen å få inn en kommunetopp eller to. Litt sen start, RBK-kamp på TV kl 20 og en noe sliten etter helga gjorde at det ble med høyeste topp i Bjugn.

Kjørte til gården Høgås og innover god traktorveg til opparbeidet parkering. Fant ikke noe kasse eller info om betaling her.. Etter en matbit og mye drikke la jeg iveg i bare t-skjorta i finværet. Gikk oppover kraftig veg og etterhvert sti langs Perholbekken og opp til Tomasvatna. Stien går mellom de to vatna (over bro) og så kraftig mot venstre (ikke til høyre og bort til hytta ved vannet). Merkingen er ikke så veldig godt her, men følg myra rundt skogkanten og opp i en bekkedal. Herfra og opp er det god merking til topps.

Seksortklumpen i sikte! En liten høyde før stien går over myrer ned til Tomasvatna.

Brukte i underkant av 1:30 til toppen i ganske rolig tempo. Traff 3 turfølger på tur ned fra fjellet, så det var flere som feiret godværet i helga.

Kort stopp på toppen før jeg gikk adskillig raskere samme veg ned til bilen. Måtte fylle på med litt mat og mye drikke før jeg kjørte hjem. Misset bare 20 min av TV-kampen så da ble det en fin avslutning på ei innholdsrik turhelg på Fosen.