Fin fjellski tur til Liabrekulen i Breheimen. (13.06.2015)

Written by opps (Oddveig Torve) GSM

Start point Bøvertun (950m)
Endpoint Liabrekulen (1,910m)
Ascents Liabrekulen (1,910m) 13.06.2015
Nordøst for Liabrekulen (1,840m) 13.06.2015
Datoen viser 13 juni,det skulle man ikke tro når en kan spenne på seg skia ved bilen for å få gå en lang herlig skitur opp på Liabrekulen. Vi startet fra Bøvertun i nydelig vær og godt skiføre, gikk opp til Bøvertunholet, videre innover og forbi Storevatn. Fra her gikk vi sørvest oppover etter ryggen til toppen. Trodde det skulle gå greit å gå over toppen som ligger Nordøst for Liabrekulen men det viste seg at den var litt utsatt, Egil valgte å ta av skia og gå ned bratta mens jeg rente noen meter lengre ned og gikk opp igjen over breen. Siste biten opp til toppen var enkel å gå. Fin utsikt på toppen mot Jotunheimens mange 2000 meters topper og Hestdalshøgdis 2000 meters topper.
Startet fra Bøvertun.
Skilt viser vei i fjellheimen, men stiene er godt gjemt under all snøen
Tre som er glad for å være med på tur og som er glad i snø...
Vinterstakingen er nesten nedsnødd, blir nok lenge før all snøen forsvinner her.(skiføre i fellesferien)
MYYYYE SNØØØØ
Dagens mål i sikte,Liabrekulen.