Noen topper i Hof og Sande (14.06.2015)

Written by toggiw (Torgeir Wangensteen)

Ascents Bokkemyråsen (495m) 14.06.2015
Bondiseteråsen (367m) 14.06.2015
Presthøgås (249m) 14.06.2015
Tuftfjellet (475m) 14.06.2015

Tok Tuftfjellet fra sør. Parkerte ved Langmo. Fulgte traktorvei mot nordøst, deretter rødmerket sti til toppen. 5.6 km tur/retur.

Prøvde meg deretter å komme til Presthøgås fra Haugestad i vest, men møtte skilt med "Privat vei". Snudde og dro opp mot Stokkestua fra Stokke i stedet. Parkerte ved traktorvei mot Nordbysetra, og tok en rask tur opp på Bokkemyråsen. 1.6 km tur/retur.

Prøvde å komme inn til Presthøgås på nytt, denne gang fra Kopstad i nord. Kjørte inn Ravnåsveien og parkerte etter ferist og jorder på Stigen gård. Gikk herfra og rett opp mot toppunktet. 2.5 km tur/retur.

På vei tilbake mot E18, stoppet jeg ved grustaket i Hanekleiva. Gikk grusvei innover og deretter traktorvei opp lia, og i krysset øst for toppen, tok jeg godt gjengrodd traktorvei sørover. Og denne kunne følges helt opp på toppen. 5.7 km tur/retur.