Lotsbergnibba-Svartegga, sommerlig skitur (05.06.2015)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Lotsberg (170m)
Endpoint Lotsberg (170m)
Ascents Lotsbergnibba (817m) 05.06.2015
Svartegga (1,047m) 05.06.2015
Visits of other PBEs Ytre Åsane (170m) 05.06.2015
Øvre Åsane (420m) 05.06.2015

Fottur opp til Lotsbergnibba, tok på skia et par plasser hvor snøen var mest råtten, ellers greit hold i den de få snøfeltene som ligger igjen mot toppen.

Lett og fint føre med fjellskia bakover til Svartegga via rundevatnet. Hadde snakket med Ove pr tlf da jeg var på nibba. Han var klar til å gå inn til Øvre åsane og ta lunsjen der med Vinjar. Tok derfor kun en kort stopp på toppen før jeg begav meg utfor bakkene sørover mot Øvre Åsane. Snøen var meget våt på sørsida, men ikke verre enn at jeg klarte å svinge meg greit nedover på skiene helt til myrområdet på ca 500 moh. Herfra bar jeg skia ned gjennom skogen til øvre åsane hvor Vinjar og Ove lå og rullet og koste seg i graset i varmen. Lang og god lunsj og lekepause her før vi tråkket oss ned og og hjem til Lotsberg. Sommerfølelse :-)