Skotjernfjellet på kvelden (02.06.2015)  4

Written by morsor (Morten Vilbo Sørum) GSM

Start point Nordvest for Bukkehøgda (530m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Skotjernfjellet (651m) 02.06.2015

Dagens tur ble utsatt noen timer da turkameraten fikk jobbmessige utfordringer. Dette gjorde at vi kom oss ut etter regnværet og så mye til den blå himmelen. Etter å feilaktig ha kjørt forbi Harestua kom vi oss omsider på grusveiene øst for jernbanen og kjørte innover i Romeriksåsen. En bom som jeg hadde regnet med ble endeholdeplass eksisterte ikke i virkeligheten og vi fikk kjørt helt inn til der veien slutter. Brutal start med bratt sti umiddelbart opp til Bukkehøgda. Etter denne stigningen flatet det veldig ut og det var utydelig sti og en del myr fram til Skotjernfjellet på grensa mellom Oppland og Akershus. Lettgått tur uten mange høydemetre. Dagens turfølge Knut Arne er steinentusiast og på tilbakeveien gikk vei en liten omvei slik at han fikk dyrket sin hobby. Vi fulgte vesthellinga til vi påtraff stien igjen. Her fant vi også to heliumballonger.