Telt tur i jotunheimen (12.09.2014)

Written by Slemmegutten (Tor Robert Prøven) GSM

Ascents Hellstuguhaugen (1,331m) 12.09.2014
Hellstuguhøe (2,072m) 12.09.2014
Midtre Hellstugutinden N2 (2,153m) 12.09.2014
Nørdre Hellstugutinden (2,218m) 12.09.2014
Flata nordøst for Nørdre Hellstugutinden (2,170m) 12.09.2014
Vest for Hellstuguåe (1,353m) 12.09.2014

Tur sammen med Tommy til fjells :)

Vi kom frem til spiterstulen seint på kvelden og gikk ca 2 km innover dalen før vi satte opp teltet, fant en plass som var veldig bra med rennende vann i nærheten. Sto opp tidlig dagen etter og gikk innover mot Hellstuguhøe, bruke lang tid oppover til toppen, hadde en matrast på Hellstuguhøe før vi gikk videre til Nordre Hellstugutinden, tok noen toppbilder før vi gikk ut og så på breen og studerte eggen bortover. Vi hadde brukt alt for lang tid til og rekke over hele eggen, men fant ut at vi hvertfal skulle gå et stykke. På midtre hellstugutinden N2 fant vi ut at vi skulle gå ned siden mot dalen, vi siktet på et hakk hvor det så greit ut og gikk nedover steinrøysa. Tommy tok en rappell ned et hakk og jeg fant et tørt bekkeleie hvor jeg tok en lett klyvetur ned. Gikk greit ned og en lang gåtur tilbake til teltet.

Dag 2 var ikke jeg helt i form så ble til at vi gikk opp siden mot spiterhøe og slappet litt av i sola, etterpå gikk vi inn til Hellstugubreen før vi gikk stien tilbake til teltet.